עיסוי אבנים חמות

עיסוי באבנים חמות הוא טיפול נעים ומפנק הנחשב לאנרגטי במיוחד בשל סגולותיה המיוחדות של אבן הבזלת בהן משתמשים לסוג זה של עיסוי.לכן חשוב לבדוק בהזמנת טיפול של אבנים חמות שהמטפל אכן משתמש באבני בזלת אמיתיות ולא באבני נחל !

לאבני הבזלת בשונה מאבני נחל, יש ריכוזים גבוהים של מינרלים המאפשר אגירת חום לאורך זמן ולפלוט אותו בהדרגה. האבן החמה חודרת עמוק לסיבי השריר ומאפשרת שחרור פסולת שרירית ויצירת זרימת דם מוגברת.

. מקורן של אבני הבזלת היא הלבה המגיעה ממעמקי האדמה הופכת לאבן כאשר היא באה במגע עם מים ומתקררת. האבן שוהה במים זמן רב, במהלך זמן זה היא הופכת לעגולה וחלקה וסופגת את אנרגיית המים.

היסטוריה

עיסוי באבנים חמות במקור נעשה על ידי האינדיאנים של צפון אמריקה אשר גילו את סגולות האבנים להרגעת שרירים וכאבים של לוחמים שחזרו מהצייד או מהקרב. אבל את התחייה המודרנית של הטיפול  באבנים חמות יש לזקוף למרי נלסון, ילידת טוסון, אריזונה אשר נתנה את השם לשיטה זו LaStone והפיצה אותה במערב.

גם ביפאן העתיקה נהגו לקבל עיסוי באבנים חמות והפיג  תחושות עייפות ומתחים לאחר ארוחות כבדות

אופן הטיפול

עיסוי באבנים חמות מבוססת על התאוריה שאבני בזלת חמות בגדלים שונים יוצרות בגוף תגובה מיטיבה ומגבירות את זרימת הדם בכל הגוף. הן משרות רוגע ומרככות את השריר דבר המאפשר למטפל לחדור לרקמות העמוקות של הגוף. הטיפול הוא בראש ובראשונה טיפול אנרגטי המשלב את שלושת היסודות: אדמה, מים ואש. מדובר בטיפול המשלב עיסוי, טיפול אנרגטי וחום באמצעות האבנים החמות.  הוא יכול לשמש כטיפול בפני עצמו או כטיפול משלים, כמעט לכל סוגי העיסוי.

המטופל שוכב על מיטת טיפולים ללא ביגוד ובכיסוי מתאים.  עיסוי באבנים חמות  מתבצע על ידי אבני בזלת בגדלים שונים המעוררים תגובות חיוביות בגוף.  במהלך העיסוי האבנים מחוממות במים חמים וכאשר נעשה בהן שימוש הן מעבירות את החום לגוף המטופל.

על מנת לגרום לרוגע נפשי, אבני הבזלת מחוממות עד לטמפרטורה המתאימה. האבנים מחוממות על ידי טבילתן במים חמים עד להגעתן לטמפרטורה הרצויה. אפשר להניח את האבנים על נקודות ספציפיות בגב, בכף היד ובין האצבעות. אבני בזלת חמות יכולות לאזן  את צירי האנרגיה (CHARKAS).

בנוסף המטפל מעסה בידיו המאפשר שחרור האנרגיה, שיפור זרימת הדם וניקוי רעלים בלימפה בכל הגוף.  החום המועבר מהאבנים משחרר את השריר ומאפשר למטפל לחדור לרקמות העמוקות של השריר בהתאם לצורך.

במהלך העיסוי, המטפל מניח אבנים מחוממות על גבי נקודות שונות של גוף המטופל וזה מאזן ביעילות את האנרגיה.  כמוכן, אבנים מסוימות יכולות לשמש כסימונים לעיסוי טריגר פוינט.  השימוש באבנים עם דרגות חום שונות יוצר אצל המטופל הרמוניה בין המצב הפיזי והנפשי וריפויו.

השימוש באבנים נעשה בשני אופנים: מנוחה ותנועה.  במצב מנוחה מניחים  אבנים לאורך צירי האנרגיה ((CHARKAS. החום שבאבן חודר עמוק לסיבי השריר, משחרר פסולת שרירית ומגביר זרימת הדם. כמוכן, מייצר רוגע נפשי ומכניס את המטופל לאופוריה.

בצורת התנועה, העיסוי נעשה בהחלקת האבן החמה על הגוף בסיוע של שמנים. השיטה הזו כוללת גם שימוש באבן לבצע לחיצות על נקודות מסוימות בגוף.

במהלך העיסוי באבנים חמות, המטופל יכול להרגיש שינויים בחום הגוף, וגם שינויים בקצב הלב והנשימה.

יתרונות הטיפול

הטיפול מסייע לאזן אנרגיה בכל הרמות: פיזית, רגשית, מנטלית ורוחנית. האפקט מורגש באופן מיידי.

  • מזרז תהליכים של פינוי פסולת מהגוף.
  • עוזר לכאבי בטן וכאבי מחזור.
  •  מגביר הזנה של התאים.- משפר את זרימת הדם.
  •  מגביר מטבוליזם
  • משפר טונוס של איברים פנימיים
  • מוריד לחץ דם

הזמן עכשיו טיפול